Metodika – jak sestavujeme srovnávací testy

Hodnocením produktů věnujeme množství času. Srovnávací test většinou sestavují minimálně 2 redaktoři a má svůj časově náročný a komplikovaný postup. Abyste měli představu o tom, jak naše testy vznikají, připravili jsme vám stručný přehled.

📚 Pochopení témata

Prvním krokem je dokonalé pochopení tématu. Pokud chceme vysvětlit a doporučit čtenáři, jak si má produkty vybírat, je nutné dokonalé poznání daného tématu. Redaktoři procházejí odborné lokální a světové specializované weby, komunikují s výrobci, distributory a s eShop-y, studují manuály, dělají si obraz i na základě diskusí, nebo recenzí v porovnávačích cen.

🔎 Výběr vhodných produktů

Snažíme se vybírat produkty do srovnání na základě několika kritérií. Jednak hledáme co nejaktuálnější produkty na trhu, zákazníky vysoce hodnocené produkty, hledané produkty, produkty které splňují několik kritérií (v určitých případech je to nutné kvůli pokrytí rozmanitějších potřeb). V závislosti na tématu vybíráme 10 až 20 produktů do každého testu. To je ve většině případů dostatek na to, abychom věděli docílit dobré výsledky v celkovém hodnocení.

ℹ️ Získání informací o produktech

Určitě jste už někdy na hledali informace o zboží, o které jste měli zájem. Asi tedy víte, jak těžké je najít všechny potřebné informace, častokrát v eshopech nenajdete ani některé základní informace. My se snažíme zjistit co nejvíce dat, ze kterých pak sestavujeme hodnocení. Je to mimořádně časově náročná činnost.

🥇 Sestavování hodnocení

Data a informace, které jsme sesbírali o produktech rozdělíme podle důležitosti. Určitým parametrům přisuzujeme vyšší důležitost, jiným nižší. Na sestavení hodnocení máme vlastní algoritmus, který kombinuje důležité a méně důležité parametry. Výsledkem je řazení produktů, které pokládáme za mnohem relevantnější, jak na základě popularity prodeje, či běžného hodnocení laickým zákazníkům (v srovnávači cen, či velkém eshopu). V akreditované laboratoři je sice možné otestovat produkty na vysoké úrovni, ale není možné otestovat takové množství, tak často a tak rozmanitých produktů, jako pomocí našeho postupu.

✅ Kontrola výsledku

Každý výsledek testu kontrolují obvykle minimálně 2, nejčastěji 3 lidé. Pokud máme o výstupní kvalitě stále pochybnosti, ověřujeme si testované produkty na odborných recenzního portálech, případně konzultujeme s odborníkem. Obsah nakonec prochází stylistickou a gramatickou korekturou.

♻️ Aktualizace

Produkty se velmi často obměňují. Je asi jasné, že telka, která se prodávala před 2 lety, se dnes již neprodává. Aby byly naše články stále aktuální a abyste se od nás věděli jednoduše prokliknout do eshopu, kontrolujeme dostupnost produktů na trhu a také jejich ceny. Časté jsou i případy, kdy výrobce prodává řekněme 3 generace toho samého produktu. Nové modely se vždy snažíme do testu doplňovat.

🤝 Spolupráce s Heurekou a dalšími eshopy

Na stránce nenajdete žádné klasické reklamy, žádné otravné vyskakovací okna, žádné velké reklamní plochy apod. Psát články a připravovat testy můžeme jen díky spolupráci s porovnávačemi cen jako je Heureka a dalšími známými eshopy v České republice. Seznam eshopů je uveden vždy na konci každého testu. Produkty vybíráme pouze z Heureky a z léty prověřených eshopů (které máme sami odzkoušeny). Pokud vybereme eshop je to jen kvůli tomu, že jsme objevili lepší cenu, než doporučuje Heuréka. Pokud vyberete některý produkt a prokliknete se do eshopu, v eshopu nakoupíte, získáváme malou provizi z prodeje. Tato provize nahrazuje nutnost nasazování klasických otravných reklam a slouží na plnohodnotnou prevádzaku webu.

Váš tým
Cestakbydleni.cz