Vybíráme nejlepší fitness jumping trampolíny s držadlem – porovnali jsme 9 modelů 2020

Redakce CestakBydlení.cz Test 0

Celkoví víťezi testu

Klarfit Jumpanatic fitness 112 cm Spartan 96 cm + držadlo inSPORTline Cordy 114 cm + držadlo inSPORTline PROFI Digital 122 cm
Vítěz testu Lidová volba Pro náročné Zlatá střední cesta
Klarfit Jumpanatic fitness 112 cm
Spartan 96 cm + držadlo
inSPORTline Cordy 114 cm + držadlo
inSPORTline PROFI Digital 122 cm
  1. snadné uskladnění
  2. uchycení gumičkami
  3. nastavitelné držadlo
  4. vysoká nosnost
  1. snadná manipulace
  2. nízká cena
  3. obvodový ochranný polštář
  1. stabilita trampolíny
  2. kvalitní konstrukce
  3. tiché provedení
  4. uchopení bez kovových pružin
  1. computer s počítadlem
  2. pevná konstrukce
  3. dobrá stabilita
  4. snadné uskladnění
  1. složitější montáž
  1. horší stabilita
  1. náročné natahování pružných lan
  1. nestabilní držadlo na ruce
Trampolína vhodná pro profesionální hodiny jumpingu. Trampolína vhodná pro domácí využití, dobře uskladnitelná. Elegantní trampolína s výbornou stabilitou. Kvalitní trampolína vhodná na aktivní tréninky.
2 199 Kč 1 115 Kč 2 890 Kč 2 490 Kč
Ukázat nabídku
Ukázat nabídku
Ukázat nabídku
Ukázat nabídku
Sport, který se provádí na fitness trampolíně, se nazývá jumping. Je to velmi oblíbený způsob pro spalování tuků a trénování kondice. Podstatou cvičení je střídání rychlého a pomalého skákání, silových nebo balančních kroků. Jumping je oblíbený díky svým příznivým účinkům na lidské tělo. Je to však i velmi zábavný sport, který se provádí při rytmické hudbě. Většinou se cvičí s trenérem nebo trenérkou, kteří vám cviky ukazují a určují tempo. Tuto trampolínu si však můžete zajistit i domů a cvičit z pohodlí domova. Můžete cvičit například podle videí, které jsou k dispozici na internetu.

Pokud se tedy rozhodne si fitness trampolínu zakoupit na doma, můžete si vybrat z několika modelů. My jsme vybrali 9 trampolín, které se nejvíce osvědčily při domácím ale i komerčním využití. Do našeho testu se dostali trampolíny z různých cenových kategorií abychom je pro vás mohli porovnat.

Co je důležité vědět před koupí fitness trampolíny

Při koupi fitness trampolíny se zaměřte na:

  • maximální nosnost
  • materiál konstrukce
  • nastavitelnost držadla
  • rozměry

Tyto body vám snadno dopomohou k výběru vhodné trampolíny právě pro vás. Níže se můžete dočíst podrobnější informace, kterými si dopomoci k výběru.

Nejlepší Jumping trampolíny na základe porovnávacího testu 2020

4 nejlevnější kvalitní Jumping trampolíny do 1712 Kč

Recenze 9 nejlepších fitness jumping trampolín pro rok 2020

1. Klarfit Jumpanatic fitness 112 cm

průměr: 112 cm ● hmotnost: 9 kg ● nosnost: 120 kg ● počet nožiček: 8

Klarfit Jumpanatic fitness 112 cm

Klarfit Jumpanatic je velmi praktická a skladná trampolína na doma, která splní vaše očekávání. Tvar trampolíny je podle návrhu zakladatelů Jumpingu přizpůsoben na trénink. Guma je připevněna pomocí lanek. K dispozici je výškově nastavitelné držadlo s protiskluzovou rukojetí. Ocelová konstrukce zvládne nosnost až do 120 kg.

Stabilitu zajišťuje 8 nožiček, které jsou potaženy gumou. Trampolína je vhodná pro domácí použití, které je diskrétní a nerušivé. Je dostupná ve dvou barvách, ze kterých si můžete vybrat.

Výhody

  • snadné uskladnění
  • uchycení gumičkami
  • nastavitelné držadlo
  • vysoká nosnost

Nevýhody

  • složitější montáž

Verdikt: Trampolína vhodná pro profesionální hodiny jumpingu.

Naše hodnocení:

Cena: 2 199 Kč

Ukázat nabídku
Detail


2. inSPORTline PROFI Digital 122 cm

průměr: 122 cm ● hmotnost: 8,5 kg ● nosnost: 100 kg ● počet nožek: 6

inSPORTline PROFI Digital 122 cm

Značka inSPORTline disponuje mnoha kvalitními produkty a tato jumping trampolína je jedna z nich. Máte k dispozici nastavitelné držadlo až do výšky 100 cm šířky madla 60 cm. Na šesti nožičkách stojí pevná ocelová konstrukce s computerem. Na něm můžete sledovat čas, počet skoků ale i spálené kalorie.

Celková maximální nosnost trampolíny je 100 kg. Je vhodná do domácnosti pro začátečníky, ale i do sportovních center pro profesionální použití. Splňuje všechny bezpečnostní normy.

Výhody

  • computer s počítadlem
  • pevná konstrukce
  • dobrá stabilita
  • snadné uskladnění

Nevýhody

  • nestabilní držadlo na ruce

Verdikt: Kvalitní trampolína vhodná na aktivní tréninky.

Naše hodnocení:

Cena: 2 490 Kč

Ukázat nabídku
Detail

Zlatá střední cesta


3. inSPORTline Cordy 114 cm + držadlo

průměr 114 cm ● hmotnost 12,04 kg ● nosnost 110 kg ● počet nožiček 8

inSPORTline Cordy 114 cm + držadlo

Elegantní trampolína, která potěší i náročnějšího uživatele. Její velkou výhodou je upevnění gumy bez pružin. Guma je upevněna pomocí lanek, díky čemuž je skákání bez nepříjemného kovového zvuku. Stabilita je zajištěna 8 ocelovými nožičkami, které jsou pokryty gumou pro dobrou stabilizaci. Držadlo je výškově nastavitelné díky čemuž si jej můžete nastavit, přesně podle potřeby.

Ocelová konstrukce vám zajistí pevnou oporu při aktivním tréninku. Nosnost je až do 110 kg. Jeho rozměry umožňují snadné uskladnění.

Výhody

  • stabilita trampolíny
  • kvalitní konstrukce
  • tiché provedení
  • uchopení bez kovových pružin

Nevýhody

  • náročné natahování pružných lan

Verdikt: Elegantní trampolína s výbornou stabilitou.

Naše hodnocení:

Cena: 2 890 Kč

Ukázat nabídku
Detail

Pro náročné


4. Jumping frog 120 cm

průměr: 120 cm ● nosnost: 120 kg ● počet nožiček: 6

Jumping frog 120 cm

Kvalitní profesionální trampolína Jumping frog 120 cm je určena i těm nejnáročnějším uživatelům. Velmi komfortní a tiché skákání zajistí gumová lanka místo obyčejných pružin. Ocelový rám trampolíny má průměr 30 mm a tloušťku 1,5 mm. Madlo je samozřejmě výškově nastavitelné.

Stabilitu zase zajišťují ocelové nožičky opatřeny vinylovými koncovkami s protiskluzovou úpravou. Odrazová plocha trampolíny je vyrobena ze speciálního protiskluzového a voděodolného materiálu.

Výhody

  • profesionální model
  • kvalitní konstrukce a stabilita trampolíny
  • uchopení bez kovových pružin
  • komfortní a tiché skákání

Nevýhody

  • s natahováním pružných lan se “zabavíte”
  • vyšší cena

Verdikt: Profesionální fitness jumping trampolína na komerční, ale i domácí využití.

Naše hodnocení:

Cena: 4 050 Kč

Ukázat nabídku
Detail

Pro náročné


5. Spartan 96 cm + držadlo

průměr: 96 cm ● hmotnost: 8 kg ● nosnost: 100 kg ● počet nožek: 6

Spartan 96 cm + držadlo

Trampolína Spartan je vhodná spíše pro rekreační použití. Můžete si doma zacvičit jumping a po odinstalování madla, ji mohou využívat i vaše děti. Guma je upevněna 32 pružinami, které udrží maximálně 100 kg.

Trampolína postačí nenáročnému uživateli na domácí využití. Zaujmout vás může také svou cenovou dostupností a jednoduchostí. Snadné uskladnění, které ocení i menší domácnosti,

Výhody

  • snadná manipulace
  • nízká cena
  • obvodový ochranný polštář

Nevýhody

  • horší stabilita

Verdikt: Trampolína vhodná pro domácí využití, dobře uskladnitelná.

Naše hodnocení:

Cena: 1 115 Kč

Ukázat nabídku
Detail

Lidová volba


6. Duvlan 127 cm

průměr: 127 cm ● výška trampolíny (skákací plochy od země): 34,5 cm ● nosnost: 100 kg ● počet nožiček: 7

Duvlan 127 cm

Fitness jumping trampolína DUVLAN s průměrem 127 cm je určená nejen na kondiční cvičení dospělých, ale potěší i děti. Disponuje masivní ocelovou konstrukcí a odrazovou plochou s vysokým odrazovým výkonem. Držadlo s měkkým úchopem je výškově nastavitelné.

Bezpečnost při skákání mj zabezpečí i 7 nožiček s protiskluzovými gumovými kryty. Nosnost tohoto modelu je 100 kg. Trampolína se dá využít doma i venku a je dostupná v růžovém nebo zeleném provedení.

Výhody

  • elegantní design
  • pevná a stabilní konstrukce
  • trampolína se snadno přenáší, je skladná
  • výborná cena

Nevýhody

  • při montáži se zapotíte s natahováním “gumiček”
  • držadlo při skákání trochu povoluje, je třeba dotahovat

Verdikt: S touto trampolínou při domácím cvičení stres dozajista odbouráte.

Naše hodnocení:

Cena: 1 790 Kč

Ukázat nabídku
Detail


7. Sedco Fitness skládací, 122 cm

průměr: 122 cm ● hmotnost: 12 kg ● nosnost: 100 kg ● počet nožiček: 8

Sedco Fitness skládací, 122 cm

V dané cenové hladině poskytuje fitness trampolína značky Sedco slušné parametry. Průměr 122 cm je dostačující pro základní i mírně pokročilé používání, tak i nosnost 100 kg. Materiál rámu sice působí levně, ale je dostatečně pevný. Dobře hodnotíme i skákací plochu (bezpečný materiál PP Mesh 8 mm, přichycen 38 pružinami o konstrukci). Stabilita je zajištěna 8 nohama a 110 cm vysoké madlo. Kladně hodnotíme i jednoduché skládání trampolíny. Celkově se jedná o dobrou koupi, kterou můžeme doporučit.

Výhody

  • skládací
  • výhodou cena
  • kryté upevňovací pružiny

Nevýhody

  • esteticky neoslní
  • materiál působí trochu levně

Verdikt: Jednoduchá fitness trampolína, která splní základní požadavky nenáročného uživatele.

Naše hodnocení:

Cena: 1 651 Kč

Ukázat nabídku
Detail


8. LivePro 100 cm

průměr: 100 cm ● výška: 22,5 cm ● hmotnost: 6,6 kg ● nosnost: 150 kg ● počet nožiček: 6

LivePro 100 cm

LivePro trampolína s průměrem 100 cm má jednoduchý design, ale celkem robustní zpracování, takže podle výrobce zvládne unést osobu o hmotnosti až 150 kg. Skákací plocha je z protiskluzového materiálu a stabilitu zajistí 6 nožiček.

Trampolína je vybavena výškově nastavitelným madlem a díky použitému materiálu není její údržba nic složité. Můžete ji využívat po celý rok, v létě venku, v zimě doma -- kde díky svým rozměrům a skladnosti určitě nebude překážet.

Výhody

  • jednoduché provedení
  • výborná do malého bytu
  • pevná konstrukce
  • nosnost 150 kg
  • skladná
  • cena

Nevýhody

  • nejsme si zcela jisti zda trampolína opravdu zvládne až 150 kg osobu

Verdikt: Prostorově nenáročná trampolína na doma i do zahrady.

Naše hodnocení:

Cena: 1 629 Kč

Ukázat nabídku
Detail


9. SEDCO fitness HEXAGON 130 cm

průměr: 130 cm ● hmotnost: 10 kg ● nosnost: 120 kg ● počet nožiček: 6

Sedco fitness Hexagon, 130 cm

Sedco fitness Hexagon je nadprůměrně drahá fitness trampolína s průměrem 130 cm. Díky kvalitnímu ocelového rámu se hodí na vnější i vnitřní použití. Díky šestiúhelníkové tvaru, v černém matném designu, působí esteticky zajímavě. Pozitivně hodnotíme jednoduché složení / rozložení, nízkou hmotnost, variabilitu T madla (40 cm + / -). Ve své cenové hladině však má řadu silných soupeřů. Nemáme žádné výhrady a také jsme nezachytily ani žádné negativní reference na hodnotících portálech či diskusích, proto její koupi můžeme doporučit.

Výhody

  • nastavitelné T madlo v rozsahu 40 cm
  • pevná ocelová konstrukce
  • jednoduché složení / rozložení
  • pěkný černý design

Nevýhody

  • ve své cenovce má silných soupeřů

Verdikt: Nadprůměrně drahá fitness trampolína s pevnou konstrukcí, jednoduchým složením / rozložením a příjemným designem.

Naše hodnocení:

Cena: 1 712 Kč

Ukázat nabídku
Detail

Zlatá střední cesta


Jak vybrat fitness trampolínu

Trampolínu budete vybírat podle několika bodů. Nejdůležitější je nosnost trampolíny a kvalita materiálu. Určitě byste neměli zapomínat na výšku držadla nebo rozměry.

 

1. Kvalita materiálu

Některé trampolíny koupíte levně. Avšak řekněme si pravdu. Na kvalitě záleží. Pokud to s jumpingem myslíte opravdu vážně, kvalita by měla být prvořadá. Většina trampolín je vyrobena z oceli nebo ještě s příměsemi, například zinku. Myslete na to, jak často ji chcete využívat.

 

2. Výška držadla

Držadlo se při jumpingu využívá na jemné podepření a stabilizaci. Měli byste dbát na to, aby bylo nastavitelné a na vaši výšku. Pokud máte vyšší postavu, tak si zjistěte, do jaké maximální výšky lze držadlo nastavit. Určitě byste měli mít za sebou alespoň pár lekcí jumpingu aby se vám trampolína lépe vybírala.

 

3. Upevnění skákací plochy

Máme dva způsoby upevnění skákací plochy, ze kterých si můžete vybrat:

  • gumičkami
  • pružinami

Upevnění gumičkami je moderní způsob, který se využívá právě na jumping. Skákání je díky tomu tišší a bezpečnější.

Upevnění pružinami je zažitý způsob zachycení skákací plochy. Nevýhodou jsou nepříjemné zvuky při skákání. Nicméně to nemusí být velká překážka.

trampolína - upevnění skákací - gumou, pružinami

Upevnění skákací plochy, vlevo pružinami, vpravo gumou

 

4. Maximální nosnost

Maximální hmotnost  je podstatný údaj, který byste si měli zjistit. Některé trampolíny vypadají pevně, ale ve skutečnosti nemusí mít velkou nosnost. Tento údaj je důležitý hlavně pro vaše bezpečí, aby probíhalo cvičení bez nepříjemností.

 

5. Rozměry

Rozměr skákací plochy byste měli přizpůsobit tomu, jak budete trampolínu využívat a jak efektivně chcete cvičit. Čím větší plocha, tím větší odpružení. Je dobré si promyslet, jaké cviky budete chtít dělat na trampolíně a tento údaj je důležitý i při způsobu uskladnění.

💡 TIP: Můžete si prohlédnout náš test klasických trampolín na zahradu, které určitě potěší vaše děti a můžete si na ní zaskákat celá rodina.

 

Z historie fitness trampolín a jumpingu

Možná vás to překvapí ale Jumping® pochází z České republiky. Vše ze začalo v roce 2001.

  • 2001 – 17 letá Jana Svobodová a 21 letý Tomáš Buriánek stvořili myšlenku jumpingu a začali ho procvičovat pro malý okruh lidí, který se postupně rozrůstal
  • 2005 – sport se dále rozrůstal a lidé o něj měli stále větší zájem, proto bylo pro Jumping® vytvořeno logo a registrovaná ochranná značka
  • 2006začátek školení pro instruktory a rozrůst do celé České republiky
  • 2011výroba vlastních specializovaných trampolín na jumping, upravená stabilita, větší plocha, pevnější konstrukce, protiskluzové nožičky
Sport je dosud velmi oblíbený a přenesl se i za hranice. Stále probíhají školení nových instruktorů. Hodiny jsou stále oblíbenější a po letech praxe jsou tréninky efektivnější a zábavnější.

Oficiální logo Jumping®

 

7 důvodů proč mít doma fitness trampolínu

Cvičení na fitness trampolíně je příznivé pro naše tělo a zdraví. Je to výborný způsob jak spalovat kalorie nebo zůstat ve formě. K dispozici jsou i jumping centra, kde tento sport procvičuje kvalifikovaný trenér. Nicméně pro vás může být stejně efektivně si trampolínu zakoupit domů. Právě pro těchto 7 důvodů:

  1. zpomaluje stárnutí
  2. zvyšuje kapacitu plic
  3. pomáhá proti depresí
  4. posiluje svaly
  5. rozvíjí koordinaci
  6. stimuluje nervový systém
  7. snižuje krevní tlak

Zakoupit si domů jumping trampolínu je řešení pro lidi, kteří nemají čas na pravidelné tréninky nebo je to pro ně častá investice, kterou si nemohou dovolit. Nyní můžete mít doma jumping trampolínu již od pár Kč. Na internetu je mnoho videí, podle kterých se dá cvičit v pohodlí domova. Nemusíte být omezován časem nebo místo. Tato investice však nemusí potěšit jen vás. Jumping trampolína může posloužit pro zábavné využití i pro vaše děti. 

 

Jak ovlivňuje jumping na hubnutí

Se správným cvičením si dokážete pomocí jumpingu vyformovat vysněnou postavu. Skákání na trampolíně je oblíbené právě pro jeho hravost a jednoduchost. Samozřejmě je to plnohodnotné cvičení a určitě se zapotíte. Při cvičení se zapojuje celé tělo, ale převážně spodní část. Pomocí cvičení se vám nastartuje metabolismus a celková funkčnost vašeho těla. Díky trampolíně rozhýbete všechny svaly na vašem těle. Pohyb nahoru a dolů rozhýbe vaše buňky, které se při tom stahují a roztahují. Tento pohyb příznivě působí na krevní tlak, štítnou žlázu a samozřejmě na zlepšení kondice. Pozitivem je, že jumping nezatěžuje vaše klouby ve srovnání s během nebo skákáním na švihadle

Ženy na jumping trampolíně

Jumping podporuje hubnutí a tvarování postavy

 

6 kroků jak správně cvičit na fitness trampolíně

Abyste dosáhli výsledků je důležité na trampolíně správně cvičit. Dodržujte tyto jednoduché kroky aby bylo vaše cvičení co nejefektivněji.

1. Před skákáním se rozcvičte

Rozcvička je velmi důležitá před každým sportem. Dobré je natáhnout svaly aby byly připraveny na trénink. Je to důležité hlavně proto, abychom si během tréninku neublížili. Pokud by naše svaly nebyly připraveny, mohlo by dojít k nepříjemnému zranění. Postupně bychom měli rozcvičit celé tělo od hlavy až po chodidla. Pomalými a krouživými pohyby.

2. Zahřejte se

Po rozcvičce by mělo následovat zahřátí. Je stejně důležité právě pro připravení našeho těla na výkon. Ohřívání může být přímo součástí tréninku. Začneme ho však jemným tempem, které postupně zvyšujeme. Nebo si před samotným skákáním uděláte pár kliků, dřepů nebo jumping jacků, které jsou nejlepším způsobem na ohřátí celého těla.

3. Správné nastavení držadla

Držadlo slouží k udržení stability a rovnováhy. Je důležité abyste ho měli během tréninku správně nastavené.  Potřebné je si najít správnou výšku, ve které vám bude vyhovovat. Držadlo se nepoužívá po dobu celého tréninku, je pouze pomůckou pro vysoké výskoky a kroky, které vyžadují velkou stabilitu. Neměli byste ho mít nastaveny ani moc vysoko ani nízko. Vhodné je ho mít například v úrovní břicha.

4. Dejte do toho všechno, ale s mírou

Je důležité abyste do tréninku dali co nejvíce. Ale pokud jste začátečník, měli byste dbát na to, že vaše tělo není zvyklé na zátěž a proto potřebuje čas, dokud se dostane do formy. Na trampolíně byste měli cvičit minimálně 15 minut, aby byl trénink co nejefektivnější. Pokud však máte jsem sportem zkušenosti trénink může trvat i 45 minut. Vždy však musíte poslouchat své tělo.

5. Pijte dostatek vody

Při každém tréninku je potřebný dostatek vody. Především pokud se potíte. Tekutiny vyplavuje v podobě potu a proto byste je měli doplňovat aby nedošlo k dehydrataci. Stejně však musíte znát míru a nepřepne se. Pokud byste vypili příliš mnoho vody, mohlo by vám být během tréninku nevolno.

6. Po tréninku si uvolněte svaly

Po tréninku byste znovu neměli zapomínat na své svaly, které potřebují uvolnit a protáhnout. Podpoříte tím regeneraci svalů a předejdete bolesti, která by vás mohla trápit na další den a odradit od dalších tréninků.

 

Odpovědi na nejčastěji kladené otázky

Odpovídaly jsme nejčastější otázky, s nimiž se setkávají lidé při koupi fitness trampolíny.

❓ Proč má fitness trampolína držadlo?

Při cvičení na fitness trampolíně jsou často využívány vysoké skoky nebo rotace. V takovém případě využíváte držadlo na udržení rovnováhy a stability nebo na lepší odražení. Vždy před tréninkem byste si měli držadlo nastavit na správnou výšku.

❓ Jumping v teniskách nebo na boso?

Na tréninku jumpingu byste měli být obuté. Avšak tuto otázku je těžko odpovídat za vás. Pokud cvičíte bosé, může to být nepříjemné a nohy se vám rychle začnou potit. Avšak vyzkoušejte si jak se cvičí lépe vám.

❓ Mohu dělat jumping s nadváhou?

Určitě ano! Je však podstatné jak velká nadváha to je. Ve vašem případě bude nutné si zjistit nosnost trampolíny, aby byl trénink bezpečný. Některé trampolíny mohou mít nosnost až do 120 kg.

❓ Kdy bych neměla praktikovat jumping?

Jumping byste neměli praktikovat pokud máte problémy se žlučníkovými či močovými kameny. Ale musíte být opatrný i při kardiovaskulárních problémech či problémech s klouby. V takových případech byste se měli poradit se svým lékařem.

❓ Které partie při jumpingu zapojuji nejvíce?

Při cvičení nejvíce zapojujeme nohy, hýždě, stehna, boky, břicho a ruce. To znamená, že aktivně využíváme větší polovinu těla.

 

Video ukázka fitness jumping trampolíny

Jumping Fitness - The Power Of Jumping (Official Promo Video)

 

Použité zdroje:

Do testu jsme vybrali Jumping trampolíny pouze z ověřených eshopů

Ohodnoťte náš test:

Trampolíny v našem katalogu

Autor článku
Redakce CestakBydlení.cz

Tento článek pro vás připravili redaktoři magazínu CestakBydlení.cz. Testujeme a porovnáváme vše, co patří do domu, bytu, zahrady, či dílny. Obsah připravujeme tak, aby odpovídal na všechny důležité otázky, týkající se tématu.

Komentáře
Zatím se zde nenachází žádný komentář.
Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.